January 27, 2010

mainan

"DING DANG! (sebutan dendang),

TORA DATANG LAGI "

iklan di televisyen menarik minat aku. kene mintak duet ni kat mama. duet skolah pagi tadi dah abis beli nasi lemak 50sen, air sirap gelas besar 20sen, ngan kueh karipap kecik inti ikan 30sen. kueh karipap ni dapat 3, 2 aku makan satu lagi bagi kat yoni.

"lambat nye mama balik ni,patut nye time2 mcm gini mama dah balik. bergosip la tu kat umah makcik timah." monolog dalaman yg aku lalukan.

takleh jadi ni, kene bertindak jugak skarang. aku bergegas ke bilik mama. aku mencari seluar2 papa yg menunggu untuk di basuh. cek2 dia nye kocek. hampa. aku beralih kpd seluar yg lain. hampa lagi. cari lagi seluar lain. hampa juga sbb dpt 50sen je. seluar terkahir pulak. yes. aku tak hampa. ada sekeping syiling 1ringgit dalam kocek papa.

nk dijadikan cerita, aku smpai ke kedai runcit gopal. aku mencari2 sekeliling kedai. jumpe kotak biru kecik. kotak putih besar sikit pon jumpe. bayar duet kat pakcik gopal then terburu2 bukak kotak2 tersebut. coklat2 yg ada dibuang begitu sahaja kerna satu tujuan. sungguh membazir aku time kecik2 ni.


aku hampa, mainan ni dah pernah dpt :(

3 comments:

Ayie a.k.a Nyei said...

haahaha..tora? ding dang? hahaha

zidah mdtahir said...

ishh nape x bg aku coklat tu..haha.. fevret ak coklat tora tuh...
teringat zmn2 knk2 rebina dolu2...huhu

biztoone said...

haha time kecik2 takleh makan cokelat sngt..gigi dah rongak..haha lagipon target nk mainan je..haha