April 17, 2011

bile lelaki mencitai perempuan

Bile lelaki mencintai perempuan, hidup perempuan itu akan lebih diutamakan dari hidup dia.

Bile lelaki mencintai perempuan, dia tak boleh nak bagitahu kenapa dia mencintai perempuan itu, yang dia tahu di mata dia hanya ada perempuan itu.

Bile lelaki mencintai perempuan, dia selalu buat perempuan tu marah, menangis dan sebagainya, tapi apa yang dia buat sebenarnya tu untuk kebaikan perempuan itu sendiri juga. Perempuan kadang-kadang tak sedar.

Bile lelaki mencintai perempuan, dia sebenarnya tak suka teddy bear, tapi bile perempuan bagi dia teddy bear, dia akan jaga teddy bear tu baik-baik dan letak kat tepi katil dia. Sebelum tido mesti dia akan cium teddy bear tu.

Bile lelaki mencintai perempuan, walau sejauh mana pun perempuan tu duduk, dia tetap akan bersemangat nak jumpe, bagi dia jauh bukan halangan, penat bukan alasan. Yang penting dapat bertemu dan meluangkan masa bersama.

Bile lelaki mencintai perempuan, dia jarang cakap “I love U”, sebab apa yang dia dah buat sebenarnya dah menunjukkan yang dia sayang kat perempuan tu. Cume dia akan bagitahu bile perlu. Sebab dia taknak perempuan akan salah faham, dia cuma nak perempuan tu tahu yang dia sayang perempuan tu.

Bile lelaki mencintai perempuan, dia jarang memuji perempuan tak kira la di depan perempuan tu atau di belakang, yang dia tahu memang perempuan tu terbaik dari perlbagai segi di depan matanya.

Bile lelaki mencintai perempuan, dia tak mudah nak buat janji, sebab dia tak nk memungkiri janjinya. Kalau dia berjanji pon, in the matter of time, dia akan tunaikan juga. Dia nk perempuan tu percaya kat diri dia yang dia akan buat perempuan tu bahagia.

Bile lelaki mencintai perempuan, mungkin dia akan terlupa tarikh-tarikh penting dalam hidup mereka bersama, tapi dia tak pernah terlupa yang setiap saat dalam hidup dia yang dia sayang perempuan tu tak kira la hari ini hari apa.

Bile lelaki mencintai perempuan, dia akan cakap kat perempuan tu jangan la pikir banyak sangat, sebab dia sudah merancang semuanya, dia akan bagi yang terbaik untuk masa depan bersama, tunggu saja kejutan yang bakal diterima. Percayalah, dia boleh buat yang terbaik untuk perempuan.

Bile lelaki mencintai perempuan, bile sudah rindu, dia jarang bawak bunga atau coklat dan panggil perempuan sayang, tapi dia akan cakap “eh kenapa awak makin kurus, baru dua hari tak jumpe” dengan hati yang ikhlas dan suci.

Bile lelaki mencintai perempuan, dia akan mendengar setiap patah perkataan yang perempuan tu akan cakap, bile perempuan tu marah dan dah abis cakap, dia dengan tenang dan jawap “dah, esok ka ada kelas/kerja, pergi tidur dulu.” Sambil tersenyum dengan tenang.

Bile lelaki mencintai perempuan, dia selalu panggil perempuan dengan panggilan budak kecik, my little baby, tapi bile sampai satu masa yang dia perlu buat keputusan, dia akan mintak nasihat dari perempuan tu dulu.

Bile lelaki mencintai perempuan, dia akan mengalah bile setiap kali perempuan tu cari gadoh dan marah-marah tak tentu pasal, lagi la kalau dia yang buat salah dulu, dia akan mintak maaf. Sebab bagi dia, perempuan tu segalanya, tak kesah la ape terjadi, cume kalau mmg perempuan tu yg salah, dia akan bagi mesg cakap “sayang, sy mintak maaf, tapi sy harap awak tahu sebenarnya itu salah awak”

Bile lelaki mencintai perempuan, dia tak tahu nk buat ape bile perempuan tu marah walaupun perempuan tu nk penjelasan secepat mungkin. Dia akan senyap, tapi lepas 2, 3 jam,dia akan bagitau kat perempuan tu kenapa dia lambat bagi penjelasan, “saya bukan tak nak jelaskan kat awak, tapi bile awak marah, apa yang saya cakap ni semuanya sampah, its only works when you’re calm down.”

Bile lelaki mencintai perempuan, dia rindu kat perempuan tu, dia akan buat-buat hari dia busy untuk tidak memikirkan pasal perempuan tu, sebab bile dia start terpikir, hari-hari dia akan terganggu sebab dia takleh buat kerja bile dia rindu dan terpikir kat perempuan tu.

Bile lelaki mencintai perempuan, dia beli bunga ros padahal dia sebenarnya terbeli bunga lily, dia tak tahu, tapi bende tu bukan persoalannya sebab dalam hati dia, bunga tu tetap ros.

Bile lelaki mencintai perempuan, dia jarang menangis. Tapi bile dia menangis dan menangis pula depan perempuan tu, perempuan tu patut tahu bertapa besarnya perempuan tu dalam hidup dia.

Bile lelaki mencintai perempuan, perempuan buat tak layan je, tak kesah dah pasal lelaki tu, satu hari nanti jangan tanya kenapa lelaki tu berubah. Perempuan tu patut tahu apa berlaku :’)


6 comments:

biztoone said...

pls take note terutama kpd perempuan. yg last skali tu plg penting. hahaha

DiaNaNuNciAda... said...

hahhahah..i this post like black...keje mne skang....

Southern-Girl said...

that means, i haven't been with any man who love me that much. *cry one corner*

biztoone said...

diana - haha asik perempuan je dpt pembelaan, kene bela lelaki gak sekali sekala. hahah keje kt ampang skang :)

southern girl - just be patient, masanya akan sampai :)

ika comel ;p said...

yeah!at last update jugek..berhabuk-habuk blog da.banyak sarang labah - labah..hahaha!! ;p

TenangSudey said...

papepon laki2 kene kasik pompuan paham btol2 apa yang kita nak buat.. jangan biarkan pompuan terasa macam dibiarkan tertanya tanya.....