April 5, 2010

lelaki london


cuaca pagi ini sangat dingin. mungkin di sebabkan malam tadi hujan lebat yang menyebabkan dingin sampai ke pagi. aku bergegas ke sekolah berjalan kaki. bersama along. along jalan di depan. aku di belakang. kami tidak jalan beriringan kerana takut di langgar kereta atau motor di jalan raya. kami saling membontoti sambil mengesong beg beroda.

sampai sahaja di kelas 4 ikhlas aku bertemu jijol. "weh arini kau punya warna ape?" tanya aku mengelabah tak tentu pasal. aku mmg mcm tu masa kecik2. ske gelabah tak tentu pasal.

"aku nye warna biru la.mungkin sejuk agaknya". kata azizul dengan tenang.

"la ye ke? pesal aku ye warna oren?, aduh dah rosak ke" balas aku dengan nada yang masih gelabah. aku buntu. patutnye bile sejuk warna biru. mcm mana jam aku ni warna oren? sape perdajal jam tangan kebanggaan aku nie?

"hurm takpela, balik nnti aku try letak dlm peti ais. kalau tak warna biru gak rosak la ni" aku bercakap sendirian nk sedapkan hati.


esoknya aku tak pakai jam tangan g sekolah, jemur dalam peti ais nk buat eksperimen.

5 comments:

Eyn said...

hahah..kecik2 pun dah pandai buat lab eksperiment...lawak entry ko!

ateeka amer said...

jam apa yang tukar2 kaler ni? adehh ketinggalan la plak.

biztoone said...

eyn haha dah risau beb warna lain dari kawan2..keh keh keh

ateeka haha jam tangan "boy london" hehe sape pakai time nie memang gempak! takkan tak pernah tngk?

Allim said...
This comment has been removed by the author.
Allim said...

Boy London!!! Haa baru igt... Siyes shit lawak... Mane nk dapat lg jam tu skrg kn?